Jom Shopping!

11 July 2010

Segalanya bermula disini....


Segalanya bermula disini....

Kenapa? yela ni kan catatan pertama aku...So, hari nie..saat ini..dan ketika ini lah bermulanya catatan aku...Ape yg aku nak catatkan? hehe...ape2 jela yg terlintas kt kepala ni, itu la yg akan aku catatkan...Sebenar aku ni bkn nyee teror sgt nk buat blog nih...basic2 je yg aku tau...belasah jela...

Ape yg aku nak cite kat sini? Okla, sedikit pengenalan diri....



Dilahirkan di Hospital Wilayah Persekutuan Labuan, Sabah (lahir je ye)..Mak aku asal dari Perak, ayah aku plk dari Penang...So, bile org tanya aku ni org mane..aku sendiri pn xtau nk ckp asal dari mane...hehe..ape yg penting aku anak mak & ayah aku...huhu..




Aku anak ke 3 dari 4 org adik beradik...Yg sulung abg aku, dah kawen lebih kurang 5 tahun kot..tp belum ade anak (belum ade rezeki, insyaAllah satu hari nnt)...
No 2 kakak aku, pun dah kawen lebih kurang 5 tahun jgk...kenduri same2 dgn abg aku...Dua org sekali...meriah wooo...Ingat lg time tu buat kenduri kt umah nenek aku kat Penang..punya la ramai org dan tersgt la meriah..Bese la cucu sulung lelaki & cucu sulung pompuan...Bapak aku kn anak sulung...



Bezanya cuma kakak aku dah ade anak sorg (nk masuk 2 org, insyaAllah dlm bulan ni jgk...bertambah lg la ahli keluarga aku)...Satu2 nya penyeri dlm family kami si kecik Auni Batrisya...dah masuk 4 tahun budak ni...tersgt la bijak & bermulut becok....huhu...itu la penyeri....




No 3, aku la...Tp belum kawen..single lg tau...huhu...Jodoh belum sampai...(sabar...sabar)
Tahun ni aku dah menjangkau 25 tahun...mude la knn....(ala nak sedapkn ati je)...
Aku keje sbg kuli kt UMW Toyota Motor, HQ...dah nak masuk 3 tahun pun...mcm2 pengalaman ade..suke duka...tp best ramai kawan berbilang kaum...xtau sampai bile bertahan kat situ...mybe sb aku blm dpt keje yg aku nak...Org kata keje jgn terlalu memilih...dah ade peluang aku grab jela...sementara nak dpt yg btl2 sesuai...huhu...
Aku buat part time study kt UiTM, bechelor degree in Finance...kelas weekdays..Pas penat keje kena p kelas pulak....Penat wooo...balik umah pn xblh relax..kena bt keje umah lg...huhu...penat wooo...itu la org kata pengorbanan...Nie dah masuk semester ke2...ari isnin dah start kelas...huhu...malasnya ya amat...mane tak nyee cuti 2 bln...Time diploma dulu aku study kat KUIS (Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor)...Diploma in Islamic Banking..byk sgt kenangan kt sana...best...rindu saat2 menjadi student full time...hehe



Skrg masuk cite adik bongsu aku plk...same dgn aku single lg..hehehe...masih belajar kat Politeknik Seberang Prai... Paling comel mcm hisdustan..(alah kembang budak ni nnt klu dia tau...xpela bg can la kt dia...huhu..)

Abis cite pasal family aku...rase nya cukupla kat sini je dulu...cite2 yg lain nnt2 la aku update ye...dah lewat nih...bantal dah mula panggil2 aku...mari mari...huhu...


Ok you all...i tido dulu ye...see you again....have a sweet dream..Nite  





No comments: