Jom Shopping!

29 December 2010

Duhai Hati....


Kadang2 hati ini mengeluh,
mengeluh dgn Ujian & Dugaan yg dtg...
Kadang2 hati ini terasa Pedih & Rapuh,
kerana zahir ku ini tak lagi mampu bertahan...

Aku cuba mencari dimana silapnya..
Kusut..
tak tahu dari mana utk aku dptkn jawapannya..
  dan saat itulah keluhan dilepaskan..

Aku pernah bahagia,
Aku pernah terluka,

Mengapa saat aku merasa kebahagiaan
kedukaan itu sering mengekori..?

Ya Allah,
Tabahkan lah hati hambaMu ini...
Berilah aku kekuatan utk menghadapi segala ujianMu
Ya Allah,
Kurniakan lah aku kesabaran & kecekalan hati
dalam mengharungi perjalanan hidup ini

Duhai Hati...
Yakinlah bahawa Allah itu Maha mengetahui,
Yakinlah bahawa setiap perkara yg terjadi
pasti ada HikmahNya yg tersembunyi...

Bersabarlah Duhai Hati... 


No comments: