Jom Shopping!

30 December 2011

Perginya seorang IBU yg di KASIHI


إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رِاجِعُونْ


Takziah pada Incik A dan family diatas pemergian ibu yg dikasihi...

28 Dis 2011, lebih kurang pukul 9.20pg..arwah makcik Zaiton pergi buat selama-lamanya...

Pagi sbelum aku dapat berita sedih tu, Incik A call bgth arwah pengsan & kemungkinan arwah dah tak ada. Incik A dtg jemput aku tak lama lps tu. Dlm hati aku hanya mampu berdoa supaya keadaan arwah kembali pulih...Tp dah ketentuan Allah S.W.T, masa aku & Incik A dlm perjalanan...Incik A dpt panggilan dr adik dia. Wkt tu Incik A bukak loud speaker, so aku dpt dgr pe yg adik Incik A ckp...dgn nada yg amat sayu... Aku tau saat mendgr berita tu, hati Incik A hancur...aku sendiri tak dpt menahan sebak...aku cuba tenangkan Incik A wlupn hati aku sndr terasa sakit...tp mungkin tak sesakit hati Incik A...

Sepanjang perjalanan, masing2 terdiam..air mata tak pernah kering...aku yg melihat keadaan Incik A mase tu menjadi lebih sebak...arwah, wlupn bukan ibu kandung aku...tp aku dpt rasakn arwah adalah seorang ibu yg sgt baik, penyayang & bertanggungjawab. Mungkin jgk kekerpan aku berjumpe dgn arwah buat aku terasa arwah spt ibu sendiri...Kali terakhir berjumpa dgn arwah pd 24 Dis 2011, Incik A bwk aku ziarah arwah lps arwah dibenarkan pulang kerumah lps admitted  dkt Terendak Hospital....Tiada siapa yg dpt menyangka arwah akn pergi menghadap Ilahi sbb keadaan arwah lps seminggu pembedahan tu nmpk perkembangan yg sgt baik...aku sndr yg dtg melawat arwah kali terakhir nmpk perubahan kesihatan arwah yg semakin baik...Ya Allah, sesungguhnya hanya Engkau yg berhak keatas sesuatu...drpd Engkau dia dtg & kpd Engkau jugalah dia kembali....Semoga arwah makcik Zaiton tenang disana & ditempatkan bersama golongan org2 yg beriman...insyaAllah...


Alhamdulillah...aku & Incik A sempat melihat arwah sblm arwah dimandikan & dikafankan...Aku bersyukur krn Allah mengizinkan aku berada disamping Incik A sepanjang pengkebumian arwah & sama2 menguruskan majlis tahlil utk arwah...Alhamdulillah...semua urusan berjalan dgn baik...


Kepada Incik A & keluarga,
Semoga tabah menerima ketentuan Ilahi kerana Dialah sebaik-baik perancang. Semoga Incik A & keluarga redha dgn pemergian arwah kerana mati itu adalah pasti...


Al-Fatihah...



No comments: