Jom Shopping!

29 August 2010

19 Ramadhan 1431 Hijrah

Syukur alhamdulillah arini dah masuk hari ke 19 kite berpuasa...rase sekejap je...xlame lagi Syawal plk menjelma...Dah 19 hari berpuasa, tp cume dpt solat terawikh 2 kali...nak bt cmne sb ade kelas...Alhamdulillah arini kali ke 2 dpt bersolat di Masjid Negeri Shah Alam...Org itu baru blk dr kg. terus dtg jemput aku utk buke puasa same2 dkt dataran Shah Alam...Sb dah janji nak solat terawikh kt Masjid Negeri mlm ni...pas berbuke kami terus pegi solat maghrib kat Masjid..Sib baik xramai lg yg sampai time tu, klu x parking mesti xde...

Terserlah keindahannya...

Rase sonok sgt, tgk ramai jemaah yg dtg bersolat....Melihat telatah anak2 kecil bersolat, buat suasana bertambah meriah.....klu la aku bole dtg hari2 mesti lg best...
Walauapapun, aku gembira & bersyukur kpd Allah krn diberi kekuatan & kesempatan utk berpuasa dan bersolat tarawikh...

Aku jgk berharap semoga Dia memberi kesempatan utk aku bertemu dgn Lailatulqadar...Malam yg lbh baik dari seribu bulan...InsyaAllah...Marilah kita rebut ganjaran pahala sebanyak mungkin terutama pada 10 malam terakhir ramadhan...

Untuk dikongsi bersama...

Nabi SAW bersabda, bermaksud: “Carilah lailatulqadar pada malam 10 terakhir Ramadan”. (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Diriwayatkan dari Nabi SAW bahawa malam tersebut terjadi pada tanggal 21,23,25,27,29 dan akhir malam bulan Ramadhan. 

Wallahu’alam 

No comments: